Research

Jeg prøver stadig at finde ud af mere om gravrøveren Christian Meisling.

Jeg ved, at han bliver døbt i Jerlev Kirke ved Vejle d. 25 juli 1744. 

I april 1790, som 45-årig, bliver han gift med enken Anne Wiede Brandt i Garnisons Kirke i København.

Samme år i oktober bliver han ansat som graver på Assistens Kirkegårdene. På kortet som er fra 1811, kan man se graverboligen, hvor de boede. (De boede der sandsynligvis ikke i 1811, for han blev fyret i 1805 efter gravrøver-skandalen.) 

Så jeg ved faktisk ikke, hvad han laver indtil 1790 og igen efter 1805. Han dukker først op igen i 1816, hvor han bliver indlagt på Fredriks Hospital og dør 70 år gammel. 

Rygter siger at han kommer til København i 1762 og er soldat indtil 1790. Og at han emigrerer til Amerika i 1805, men det har jeg endnu ikke kunne få bekræftet. Jeg kunne også godt tænke mig at finde ud af, hvor han blev begravet.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Fra Jylland til København i 1700 tallet

Mere inspiration

Mysteriet om Gertrud Bodenhoff