Så er vi igang

dette er en ny blog, hvor jeg vil fortælle om løst og fast, poste mine tegninger og tanker, men først og fremmest skal den handle om min nye bog/tegneserie om gravrøveren Christian Meisling. Siden jul og min forrige graphic novel "Scrapbogen", har jeg gået og grundet over denne nye historie, som skal handle om det organiserede gravrøveri der fandt sted på Assistens Kirkegård i starten af 1800-tallet. Det er altså en historie der bygger på faktiske begivenheder og med navngivende personer. Et stykke makabert og uhyggeligt danmarkshistorie fra de "gode" gamle dage. Her den første skitse af ham, gravrøveren, som jeg forestiller mig ham. Vejrbidt, fattig, farlig og presset til det yderste. Vi skal følge ham over en 25 års tid fra 1794 og til hans død i 1817.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Fra Jylland til København i 1700 tallet

Mere inspiration

Mysteriet om Gertrud Bodenhoff