Pass01

Nå - man kan snakke og undersøge meget, men det er også vigtig at komme igang med tegneriet. Så selvom jeg ikke er helt færdig med min research, så er jeg gået i gang med at tegne.

Jeg starter som sagt med en hel masse skitser og krusseduller i manuskriptet, de bliver så lidt mere faste i kødet på min skitseblok, hvor jeg tegner de første decideret udgaver af sider og opslag. Den process kalder jeg for pass 01

- Det er stadig skitser og så meget kan ændres endnu og det bliver det også efterhånden som jeg får mere og mere materiale visualiseret. Masser af ideer virker ikke når man skal til at tegne, og andre ideer opstå i processen. I min forrige bog "Scrapbogen" var jeg på pass04, før jeg var færdig. Skitsen her har navnet GR_01_01: Gravrøveren, side 01, pass 01.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Fra Jylland til København i 1700 tallet

Mere inspiration

Mysteriet om Gertrud Bodenhoff