Comic Salon Erlangen 3

min 41 centimeters udstilling i Erlangen.
Jeg tog til Erlangen for at mødes med tyske forlag og pitche og vise dem mine danske udgivelser og projekter. 

Men da en del af turen også gik ud på at møde alle de tyske tegneseriekunder, der var taget på messe, så havde jeg taget lidt materiale med hjemmefra. Jeg har kun een ting som har været udgivet i Tyskland, nemlig Børnebanden-serien som jeg lavede sammen med Søren Tomas for Gyldendal. Dem havde jeg selvfølgelig taget med, sammen med et par eksemplarer af mine tegneserier, Nannas Drøm og Scrapbogen. - Og så havde jeg taget en stak (ca. 1000 stk) postkort med. En serie jeg lavede til Go-Card i 90'erne. Den er  tegnet i samme stil som Nannas Drøm og består af mere eller mindre kryptiske portrætter af de gamle nordiske guder. Om det var fordi de var gratis, ved jeg ikke, men publikum var vilde med dem og i løbet af tre dage var alle væk.

Det er interessant, for det var det samme på Comic Con Copenhagen. - Så måske er der noget med de postkort, som det kunne være interessant at vidre-udvikle. I første omgang har jeg aftalt med min forlægger Paw, at vi undersøger muligheden for at lave et eller andet med de 12 kort.

Freja er den vigtigste gudinde af vanernes æt. Hun råder for kærlighed og frugtbarhed. Hendes tårer er af det pureste guld. Derfor kalder skjaldene ofte guldet for Frejas Tårer, Fredag er opkaldt efter hende.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Fra Jylland til København i 1700 tallet

Mere inspiration

Mysteriet om Gertrud Bodenhoff