Fondsansøgning

Hvordan gør man?  Hvilke fonde skal man søge?  Hvordan finder man frem til de relevante fonde? Spørgsmålene er mange, og jeg er på bar bund.
Jeg har før søgt forskellige fonde og puljer til film. Jeg har søgt filminstituttet og har også fået støtte. Men det har altid været til filmprojekter, som har været min hjemmebane i mange år.
Når det gælder tegneserier, er det en anden historie. Man kan søge Statens Kunstfond, som hvert år støtter kunstnere i deres virke. Men her har jeg aldrig fået støtte. Tiltrods for at jeg har søgt hvert år de seneste fem år, så har jeg ikke kunne overbevise udvalget om, at det jeg laver burde støttes.
Det tærer jo på selvtilliden, jeg overvejer tit, om jeg overhovedet ER god nok. Men når så en ny historie dukker op og skal fortælles, er det glemt igen, og jeg er i gang igen.
Jeg vil blive ved med at søge Statens Kunstfond, for jeg føler, at jeg er berettiget til støtte, men jeg vil ikke nøjes med det. Der er andre fonde, private og offentlige der støtter kunst, kultur og historie, så det bør være muligt at finde finansiering. Og jeg har en plan.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Fra Jylland til København i 1700 tallet

Mere inspiration

Mysteriet om Gertrud Bodenhoff