Projekt og partnere

Statens Kunstfond er ansøgt, så nu er det bare at vente de ca. 12 uger til der kommer svar. Jeg håber på det bedste og arbejder videre med mine andre finansieringsplaner.
Næste skridt er finde partnere til projektet. Det hedder sig nemlig, at hvis du ansøger en fond som  tegner Dit eller forfatter Dat, så er chancen for at få støtte kun 10% eller mindre. Men hvis du søger sammen med de rigtige partnere er chancen 90%. Det gør dit projekt mere troværdigt og realiserbart, at du samarbejder med større instanser. Det kunne fx være et museum eller en undervisningsinstitution, som har en eller anden form for interesse i dit projekt.
I mit tilfælde med Gravrøveren, håber jeg på, at den udover at underholde, eller måske netop derfor, kan være med til at skabe noget begejstring for danmarkshistorien. For selvom det er en grufuld historie, så er den jo også et perfekt tidsbillede, som viser Danmark og København set nedefra anno 1800.
Jeg sigter derfor i min søgen efter partnere med historiske, undervisningsmæssige og kulturelle interesser, som jeg forestiller mig kan have glæde af sådan historie.

Også lige inden der går total finansieringsstrategi i den:
I går dukkede Christian Meislings begravelsesprotokol op. Jeg ved nu med sikkerhed at han døde i 1816, 73 år gammel af apopleksi. Han blev begravet på Assistens Kirkegårds i afd. (Gl.) Nicolaj.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Fra Jylland til København i 1700 tallet

Mere inspiration

Mysteriet om Gertrud Bodenhoff