Ungt Indspark

Bodenhoffs gravsted på Assistens Kirkegård
I tirsdags var jeg en tur i Jyderup og besøge 6-7. klasse på Bregninge Bjergsted Friskole. Jeg skulle fortælle eleverne om Assistens Kirkegård og de begivenheder, som fandt sted der, tilbage omkring år 1800. Skolen er partner i mit projekt med at få finansieret, udgivet og distribueret min grafiske roman om gravrøveren og den unge enke, der blev levende begravet.
Ideen om at være med til at skabe et anderledes undervisningsmateriale, der drives af en fantastisk historie, og dermed lære danmarkshistorie på et mere ubevidst plan, tiltalte skoleinspektør Trine Stampe, så hun sagde ja, og det er aftalt at skolen bistår med det undervisningsmæssige af projektet. 
Jeg fortalte eleverne om projektet og bad dem om at kommentere og komme med input til historien, så jeg kan dreje den, og gøre den så interessant og spændende som mulig.
Planen er så, at jeg, et par gange mere under selve produktionen, vender tilbage for at vise hvor langt jeg er nået og får noget konstruktiv kritik. 
Det var et godt første møde synes jeg. Eleverne stillede relevante spørgsmål, og tegnede deres bud på, hvordan historiens personer kan have set ud.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Fra Jylland til København i 1700 tallet

Mere inspiration

Mysteriet om Gertrud Bodenhoff